Kaaimannen spotten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charissa Loof - WaarBenJij.nu Kaaimannen spotten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charissa Loof - WaarBenJij.nu

Kaaimannen spotten!

Door: Charissa

Blijf op de hoogte en volg Charissa

21 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Odie allemaal,

Het is vandaag een regenachtige dag, een mooie dag om mijn avontuur met jullie te delen. Deze week was erg druk. Ik heb maar liefst vier dagen stage gelopen bij de basisschool het Gouden Hart. Ik heb al heel wat indrukken opgedaan en heb mijn plekje gevonden in een klas waar ik elke dinsdag en donderdag de juf kom ondersteunen. Groep A, een special needs klas met zes unieke kinderen in de leeftijd van +/- zeven jaar. De kinderen hebben allemaal verschillende achtergronden en dat maakt de klas zo bijzonder. Eén van de kinderen is bijvoorbeeld heel slim en de ander heeft weer een flinke leerachterstand en concentratieproblemen. Het is een drukke klas waar ook agressie bij komt kijken. De juf staat alleen voor de klas en dit vergt veel energie. De komende drie maanden ben ik dus hard nodig in deze klas. Deze week heb ik vooral veel geobserveerd en de kinderen aan mij laten wennen. De kinderen zijn helemaal weg van mijn lange blonde haren. De eerste paar dagen kwam ik dan ook helemaal vies thuis. Zand, bloemen, takjes, bladeren, van alles ging er in mijn haar. Buiten spelen met de nieuwe juf Charissa was het aller leukst. De kinderen hebben niet veel materialen om mee buiten te spelen, maar creatief zijn ze wel hoor. Ik was bijvoorbeeld de nieuwste en coolste speelattractie om uit te vinden. Een levende speelpop is natuurlijk ook wel heel interessant. Helaas is het niet altijd lang leve de lol. Wanneer de kinderen omslaan in een slechte bui, vliegen de schoolmaterialen door de klas en als je niet oppast krijg je ook een klap of een schop. Voor mij een uitdaging om te onderzoeken waar het agressieve gedrag vandaan komt en hoe ik dit gedrag kan voorkomen.

Na vier zware dagen stage lopen, was het tijd voor ontspanning. Ons weekend begon op donderdagavond. Deze avond zijn we met de Partybus naar Havanna Lounge gereden. Een bekende club in Paramaribo. De bus stond vol met Nederlandse studenten en een paar Surinaamse boys. Veel nieuwe mensen ontmoet, zelfs een paar bekenden. Dat is wel heel toevallig. Aangekomen bij Havanna zat ik al helemaal onder de plak van de Borgoe cola. Borgoe is een sterke rum, heel vies, maar spotgoedkoop. Het stappen begint hier pas laat, om 1.30. Voor die tijd is het salsa. Heel leuk om te zien. Misschien dat ik ook eens een lesje ga volgen. Op de dansvloer duurt het niet lang of er staat al een hele groep Surinaamse boys om je heen die graag een dansje met je willen doen. Maar als jij op tijd je grenzen aangeeft accepteren ze die ook.

De zaterdag zijn we op trip geweest. Dit was echt super gaaf! De dag begon met een interessante rondleiding door nieuw Amsterdam, waar we een stukje geschiedenis hebben meegekregen over de slavernij. Daarna zijn we per bootje doorgegaan naar twee plantages waar we verschillende fruitsoorten hebben mogen proeven, zoals een kokosnoot, markoesa (passievrucht) en zuurzak (een soort groene appel). Op de tweede plantage mochten we aan tafel schuiven in de Surinaamse keuken, waar we lekkere kip met rijst voorgeschoteld kregen. Na het eten begon het echte avontuur, kaaimannen (mini-krokodil) spotten! Vooraf moesten we ons eerst van top tot teen insmeren met tropical bush tegen de muggen, ook lange kleding en dichte schoenen waren vereist. Kaaimannen bevinden zich namelijk in het moeras waar je veel muggen en andere enge beesten tegenkomt. De kaaimannen waren lastig te vinden, waardoor we een heel stuk door een dolhof van moeras moesten varen. Tevens moest je niet te veel bewegen in het bootje, want anders kon het bootje omkiepen. En je raad het al, wij hadden weer pech en zaten muurvast met onze boot in het moeras. De man die ons begeleidde moest dus uit de boot om de boot weer los te krijgen. Spannend! Het duurde even maar we hebben toch twee kaaimannen kunnen vangen, Sjors en Sjimmie!

Brasa,

Charissa

  • 21 Februari 2016 - 22:13

    Kobi:

    Interessante stageklas en leuk uitstapje!

  • 21 Februari 2016 - 22:26

    Annelies:

    Je stage op school is begonnen. Zeker een mooie uitdaging voor jouw. Best wel zwaar. Daarnaast ook genoeg leuke ervaringen in het uitgaansleven, spannende tripjes en cultuur snuiven. Gaaf, zo,n kaaiman zoeken in het moeras en durven vast houden. Lijkt mij ook wel wat.
    De dagen vliegen vast voorbij. Morgen is het weekeind alweer voorbij. Veel succes op school.
    Je verslag was weer geweldig om te lezen.

    Annelies.

  • 21 Februari 2016 - 22:29

    Arno:

    Hm lijkt me heel lekker die Boergoe cola, enge beesten die kaaimannen ik ben heel trots op je!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage lopen in Paramaribo

Een nieuwe uitdaging!

Recente Reisverslagen:

25 April 2016

Vakantie in Surimaribo

28 Maart 2016

Subh Holi

20 Maart 2016

No span in Suri

28 Februari 2016

Aangevallen door een kakkerlak!

21 Februari 2016

Kaaimannen spotten!
Charissa

Actief sinds 02 Feb. 2016
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 3737

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 21 Mei 2016

Stage lopen in Paramaribo

Landen bezocht: