Vakantie in Surimaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charissa Loof - WaarBenJij.nu Vakantie in Surimaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charissa Loof - WaarBenJij.nu

Vakantie in Surimaribo

Door: Charissa

Blijf op de hoogte en volg Charissa

25 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Odie odie,

Ondertussen is de vakantie weer voorbij en is het gewone leventje weer begonnen. De twee weken vakantie vlogen voorbij. De eerste week van de vakantie zijn we met de kinderen van Huize Samuel naar White Beach gegaan. Dit hadden wij als activiteit georganiseerd van het gedoneerde geld. Ondanks de regen hebben de kinderen genoten. Ook voor alle begeleiding was het even ontspannen. Er was ook voor genoeg lekkers gezorgd! De rest van de week was het aftellen tot Sam kwam. De tweede week heb ik heerlijk kunnen genieten met Sam in een een luxe hotel met een luxe ontbijt, warm water en airco. Helaas gingen de acht dagen heel snel voorbij, maar we hebben een leuke tijd gehad samen. We hebben zoveel mogelijk van elkaar genoten en activiteiten ondernomen. Onze eerste activiteit was een vaartocht door de Warappa kreek. Een prachtig uniek natuurgebied met heel veel muggen. Gelukkig maar, want ik kon Sam natuurlijk niet zonder muggenbulten naar huis laten gaan. Van woensdag tot en met vrijdag zijn we drie dagen het binnenland ingegaan, of te wel de jungle! Je zou denken, back to the basics. Maar dat was helemaal niet het geval. Anaula, het resort waar we verbleven had juist heel veel luxe. Er werd elke dag heerlijk voor ons gekookt, ’s avonds kregen we zelfs een drie gangen menu. Het huisje was heel ruim en had mooie hemelbedden. Ook was er een zwembad aanwezig en hadden we zelfs Wifi. Wie had dat gedacht midden in de Jungle?! De eerste dag hebben we gezwommen tussen de vissen in een rivier met sterke stroomversnellingen (Sula). Als je niet oppaste werd je door de sterke stroming teruggebracht naar Paramaribo. In de avond, toen het net donker was gingen we op kaaimannentocht. Gelukkig had ik al eerder kaaimannen gespot want er was geen kaaiman te bekennen. Maar als ik naar de lucht keek zag ik een mooie sterrenhemel, dat maakte alles goed. Heel romantisch ook in een bootje varen onder de sterrenhemel. De tweede dag hebben we eerst uitgebreid ontbeten en hebben we een bezoek gebracht aan een marrondorpje. Bijzonder om te zien hoe de bevolking daar woont en leeft. Ze wonen in houten hutjes en wassen zich in de rivier. Net als in de films zie je de vrouwen met een mand met kleding, afwas of kokosnoten op hun hoofd lopen. In de middag hadden we vrije tijd en heb ik lekker een beetje kunnen bruinen. Om 17 uur hebben we een boswandeling gemaakt, heel leuk, want we hebben aapjes gezien. Zo schattig! In de avond kregen we een show van een culturele dans en muziek. Ook mochten we zelf onze dansmoves laten zien. De derde dag was het weer tijd om naar terug naar Paramaribo te gaan. De laatste paar dagen hebben we gechilled aan het zwembad en heb ik Sam het uitgaansleven laten zien. De zondag hebben Ivanka en ik onze boys weer naar het vliegveld gebracht.

In de tussentijd ben ik alweer twee weken verder. Ik geniet nog vol op van mijn leventje hier in Surimaribo. Ons huis begint ook leeg te raken, veel huisgenoten gaan ons deze week verlaten. Er zijn mooie vriendschappen ontstaan, dus dat gaat wel even wennen zijn. Gelukkig hebben we de leuke tijd goed kunnen afsluiten met een hapje en een drankje!

Over vier weken zit ook mijn avontuur er op. Ik moet nog 2,5 week stage lopen en de laatste week neem ik lekker vrij. Ook staat er nog een laatste trip op de planning, ‘voltzberg’. Ik heb al indrukwekkende verhalen gehoord, dus ik ben benieuwd. Vorige week zaterdag ben ik nog met een aantal huisgenoten naar Braamspunt geweest om zeeschildpadden te spotten. Op de heenweg hebben we ook nog dolfijnen gezien. Dit keer een hele groep, we hebben veel foto’s en filmpjes kunnen maken. Verder hadden we geluk met de volle maan, zo konden we het proces van de eierworp goed zien. Het duurde wel even voordat we een zeeschildpad tegen kwamen. Uiteindelijk was daar dan de soepschildpad! Rond middernacht vertrokken we weer terug naar Paramaribo.

Deze week gaan we nog langs een paar armere scholen om ons gedoneerde geld aan te besteden. Afgelopen vrijdag hebben we grote inkopen gedaan. We hebben buitenspeelgoed gehaald voor het Gouden Hart en schoolspulletjes voor de armere scholen.

Tot snel!

Charissa

  • 26 April 2016 - 21:55

    Kobi:

    Geniet nog van je laatste weken en van het bezoek van je pa en ma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage lopen in Paramaribo

Een nieuwe uitdaging!

Recente Reisverslagen:

25 April 2016

Vakantie in Surimaribo

28 Maart 2016

Subh Holi

20 Maart 2016

No span in Suri

28 Februari 2016

Aangevallen door een kakkerlak!

21 Februari 2016

Kaaimannen spotten!
Charissa

Actief sinds 02 Feb. 2016
Verslag gelezen: 892
Totaal aantal bezoekers 3741

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 21 Mei 2016

Stage lopen in Paramaribo

Landen bezocht: